2015 m. sausio 30 d., penktadienis

Apie futbolo komercializaciją

Senais laikais viskas buvo kitaip - žole stadionuose žolesnė, marškinėliai be jokių reklamų, žaidėjų pavardžių,gal net pagaminti iš čiužiniams skirtos medžiagos (kaip Athletic), o stadiono pavadinimai neturėjo nieko bendro su komercija.



Žaidėjų pavardės aišku labai geras dalykas ir dėl jų naudos ginčytis beviltiška. Technologinė pažanga gaminant lengvus ir patogius marškinėlius tas pats. Prie reklamų irgi beveik visi įprato, paskutinė iš didžiųjų tą padarė Barcelona. Tačiau vis tiek visus dar žavi, tie, kas reklamuoja Unicef ar kažką panašaus.

4 iš 20 Anglijos klubų, 13 iš 18 (su Wolfsburg ir Bayer) stadionų yra pavadinti komercinių rėmėjų vardais.

Serie A kol kas toks yra vienintelis Sassoulo, Ligue1 - Nice. Ispanijoje - Espanyol, nors iš esmės visi vis tiek stadioną vadina El Prat. Tačiau kai apie stadiono keitimą prakalbta Real stovykloje, tai tapo neeiline naujiena. The Abu Dhabi Santiago Bernabeu - taip turėtų vadintis šis 68 metų senumo statinys. Šiemet būtų 60 metų, kai jis nešioja buvusio klubo prezidento vardą. Tačiau tai gali pasikeisti jau labai greitai.

Nors kalbama, kad vadovybė džiaugiasi, kad išliko ir senasis pavadinimas, tačiau iš tikrųjų tai skamba komiškai, nes pats Santiago Bernabeu savo gyvenime nieko bendro su jokiu Abu Dabiu neturėjo. Galima suprasti, kad greičiausiai naujasis pavadinimas neprigis, visi toliau praleidinės jo pradžią, o klubas iš to gaus pinigus. Tačiau tradicijos yra tradicijos. Galbūt sirgaliai tai lengviau priimtų, jeigu tai būtų naujo stadione statybos, tada pavadinimo klausimas iškyla savaime.

Ne visi stadionų pavadinimai savaime yra vertingi ir daug pasakantys. Yra stadionų, kurių pavadinimai yra tiesiog kvartalo ar vietovės pavadinimai, yra olimpinių ir municipalinių stadionų. Tačiau, kai tas pats pavadinimas jau daug metų, jis savaime kuria tam tikras emocijas, kelia prisiminimus. Todėl jų keitimas paprastai sukelia sirgalių nepasitenkinimą, jeigu yra ir kitų priežasčių fanų nepasitenkinimui, gali prasidėti net akcijos ar boikotai.

Savaime suprantama, kad futbole šiais laikais parduodama viskas. Fiorentina netgi stadiono orą pardavinėjusi yra. Tačiau futbolas yra ir konservatyvus žaidimas, kur bet kokios naujovės ir reformos dažniausiai sutinkamos itin atsargiai. Vien jau tai, kad turtingi arabai, rusai ar kinai, vietnamiečiai ar dar kas nors kitas investuoja į klubus, daug kam kelia nepasitenkinimą. Tačiau su tuo sirgaliai dažnai susitaiko greitai, jeigu kartu klubas stiprėja, ir nedaromos tokios nesąmonės kaip tarkime Cardiff City, kur naujų žaidėjų ieškoma pagal horoskopus. O spalvos, stadionas, himnas, herbas turėtų išlikti neparduodami dalykai, net šiame komerciniame pasaulyje.

Geltonsnapis Facebook'e

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą